Hoe krijg je jouw gezonde leefstijl terug?

Tijdens de zomerperiode nemen veel mensen het leven wat gemakkelijker; een rosétje achter in de tuin zodra de zon schijnt, minder sporten want het is te warm voor veel gedoe, flaneren met een ijsje aan de boulevard en met familie/gezin/vrienden/buren/sportclub genieten van de ene barbecue na de andere. Geen wonder dat de zorgvuldig kwijtgeraakte kilo’s van voor de zomer er snel weer aan zitten of zelfs met meer zijn dan voorheen. De knop moet om, maar hoe doe je dat?

Om je wat houvast te geven, hier enkele tips voor een gezonde leefstijl:

  • Spreek met jezelf af om alleen in het weekend alcohol te drinken. Houd het doordeweeks bij water eventueel met fruit, munt of komkommer of drink spa rood uit een mooi wijnglas. Drink je toch een wijntje, neem dan wit of rosé met enkele ijsklontjes en wissel wijn af met water. Rode wijn bevat misschien minder calorieën, maar daar doe je minder snel ijs bij én bovendien smaakt dit lekkerder met een stukje kaas
  • Lekkers zoals ijs, patat en stokbrood met kruidenboter is natuurlijk genieten, maar zorgt ook voor extra gewichtstoename en dat is niet wat je wilt. Deels zijn deze zaken gemakkelijker te vermijden dan tijdens de vakantie, maar toch. Beperk dit soort traktaties tot eens per week en kies voor het een of het ander. Dat maakt ook dat het een verwennerij blijft
  • Ga je barbecueën, laat dan het stokbrood links liggen, want voor je het weet zit je daarmee vol. Neem in plaats daarvan een salade, zonder dressing, maar met olijfolie, een scheutje citroen en peper. Neem vooral kip (zonder vel), biefstuk of vis van de barbecue en laat hamburger, worst en kip met vel voor de anderen liggen. Wissel steeds een stuk vlees af met een bord groenten of rauwkost en neem niet meer dan 3 keer vlees. Omdat vlees lang nodig heeft om te verteren en barbecueën vaak ’s avonds gebeurt, kun je lang vol zitten van vlees. Hiermee gaan slapen zorgt voor een onrustige nacht
  • Plan op vaste dagen en tijden een sportafspraak met jezelf. Natuurlijk is het leuker wanneer je met een vriendin gaat sporten, maar de kans bestaat dat jij niet gaat wanneer zij niet kan en dat helpt jou niet. Dus jij gaat, punt, en wanneer een ander mee gaat, dan is dat prima, maar jij gaat hoe dan ook!

Succes!! En bedenk wel ‘je hebt maar één leven’.

Wil je vaker tips ontvangen met goede gewoontes om je gezondheid te verbeteren of om slanker te worden, schrijf je dan in voor de “tips voor een slank en energiek leven”. Je ontvangt dan ook het gratis e-book ; “Vijf kilo kwijt met deze 5 stappen!” Om je in te schrijven, klik hier.

 

Over BalansdoorVoeding.nl - 

Bij Balans door Voeding kun jij terecht wanneer je gezonder wilt gaan leven, je energieker wilt voelen of slanker wilt worden en niet weet hoe. Bij Balans door Voeding leer jij hoe je gewicht verliest door de juiste keuzes te maken, MAAR zonder honger te lijden, zonder een wekelijkse pelgrimstocht naar diverse supermarkten en zonder calorieën tellen. Krijg je lichaam in balans bij Balans door Voeding.

Reacties

Pin It on Pinterest

Share This